torstai 14. marraskuuta 2013

sweeeeet 17 (& 8)

Uruguayperheessäni juhlittiin marraskuun alussa kaksia synttäreitä, minun 17- ja siskon 8-vuotis. Nyt kun kerrankin on kuvia ajattelin laittaa joitakin tänne bloginkin puolelle! 

Marraskuun ekana viikonloppuna juhlistettiin siis kuten aikaisemmin mainitsin hostsiskon 8-vuotisjuhlia. Juhlat oli tarkoitus pitää lauantaina, mutta koska satoi aivan kaatamalla (uruguayssa kaatosade on oikeesti kaatosade, suomen vastike ei yllä lähellekkään) juhlat siirrettiinkin sitten sunnuntaille. Mentiin campolle eli niinku maaseudulle (huono vastike mutta tähän hätään kelpaa) pooloklubin läheistölle, laitettiin kamat paikoilleen ja pian paikalle olikin jo ilmestynyt juhlien kutsuvieraat, eli siskon luokkatoverit ja kaverit. Siinä sitten riehakkaan lapsijoukon kanssa puuhailtiin kaikenlaista, aarteenmetsästyksestä sekkailukierrokseen. 

Sisko sai minulta ja suomiperheeltä lahjaksi punaisen angry birds-pehmolelun ja niitä angrybirds-pastilleja myös (joita se muute rakastaa yli kaiken). Lintu sai valtavan suosion ja tähän mennessä joka päivä sen "sulat" on harjattu ja sitten laitettu jotain disneyprinsessahajuvettä (joita muuten löytyy yllättävän laaja kokoelma), se on ollut mukana koulussa ja kavereilla leikkimässä. Perheelle suuret kiitokset täältä siis! :)

Täällä uruguayssa juhlat on aivan eri mittakaavassa, kaikki mietitään ja suunnitellaan viimetippaan, normaalisti vuokrataan joku klubi jossa järjestää, kaikki on todellakin aina viimeisen päälle. Suurimpia juhlia täällä on tyttöjen 15- ja poikien 18-vuotisjuhlat, joihin on ihan normaalia kutsua satoja ihmisiä ja jotka kestää yleensä siitä iltakymmenestä aina aamupalaan asti (joka luonnollisesti tarjoillaan juhlapaikalla). Itse en ole vielä päässyt tätä eteläamerikkalaisuuden huipentumaa (:D) päässyt kokemaan, mutta mun kaverit on luvannut että ottaa mut mukaan seuraaviin mihin menevät.

Kuvia siskon juhlista, en laita mitään missä näkyis ihmisiä, parempi niin. 


Kakku ja pikkunaposteltavaa 

Juhlapaikka

Edellisen päivän sateen ja mudassa möyrimisen jälkeen valkoset kengät ei ollu enää niin valkoset jajaj

Sitten tästä seuraavana perjantaina oli mun juhlat, täytin 17 - viimein jajaj! Liceossa mulle ostettiin empanada juhlien kunniaks ja mulle laulettiin se synttärilaulu viidellä eri kielellä: espanja, portugali, englanti, suomi ja italia, yhhh tiiättekö ku koskaa ei tiiä mitä tehä sen aikaa ku muut laulaa ja sit vaa päätyy hymyilemään kiusaantuneena, tossa oli aikamoinen kärvisteleminen jajajaj :D

Mun hostvanhemmat oli ehdottaneet että jos haluan voin järjestää juhlan meillä kotona, joten tartuin tilaisuuteen, kerranhan sitä vaan viettää synttäreitä uruguayssa! Vietettiin sellanen rento ilta (no oikeastaan yö) pelaten poolia, grillaillen, kuunnellen musiikkia ja jutellen.. Meitä oli aika pieni porukka koska en viitsinyt alottaa sitä draamaa että kuka kutsutaan ja kuka ei ja silleen, täällä ihmissuhdekuviot on tosi monimutkasia ja en halunnu kutsua hirveesti porukkaa ku se vaa ois meinannu paljon enemmän panostusta ja oon laiska. Kutsuin ihan vaa tomken ja kaikista parhaista kavereista parhaimmat joitten kanssa tulee eniten vietettyä aikaa. Kaikki ei harmi kyllä päässyt koska luonteenomaisesti jätin kaiken suunnittelun ja kutsumisen niin viime tippaan ku vaan voi jättää. :D 

Mun hostäiti rakastaa juhlien järjestämistä joten annoin sille aika vapaat kädet, sanoin etten haluu mitää erikoista mikä aiheutti sille vähän tuskaa, se ois nimittäin halunnu peribrasilialaiseen tyyliinsä mennä all out kaiken koristelun ja tarjoamisen kanssa jajaj :D Sen käsitys "ei mitään erikoista" oli aika erilainen kun mun (kyllä, meillä oikeesti oli tollaset valot mitä nois kuvissa näkyy ! :D), mutta ei se mitään, juhla oli ihana. Sain kivoja lahjoja ja vietin aikaa kavereitten kanssa, paras ilta mitä olisin voinut toivoa. Mun hostperhe ja mun kaverit on ihania, olen ollut aivan järjettömän onnekas niin monen asian kanssa että ei rajaa.

Tomke looking good (jajaj perdon)


... :D

Foooooooood aka ainut asia mikä merkitsee vaihtarin elämässä jajaj

Mitä oikeesti tapahtu aijai nykyajan nuoret ja netti

Mulla oli kakku ja kaikki! iha proper party siis jajaj :D

Täällä tudo bem, toivottavasti sielläkin! (uuuuuuu huomiokaa mun sneaky portugali!)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti